Перейти до основного вмісту

STEM-освіта


STEM-освіта – це послідовність курсів або програм навчання, яка готує учнів до
успішного працевлаштування, до освіти після школи або для того й іншого,
вимагає різних і більш технічно складних навичок, зокрема із застосуванням

математичних знань і наукових понять.

STEM (S - science, T - technology – Е-engineering – М-mathematics). Акронім STEM
вживається для позначення популярного напряму в освіті, що охоплює
природничі науки (Science), технології (Technology), технічну творчість
(Engineering) та математику (Mathematics). Це напрям в освіті, при якому в
навчальних програмах посилюється природничо науковий компонент +
інноваційні технології. Технології використовують навіть у вивченні творчих,
мистецьких дисциплін. Наприклад, за кордоном музикантів навчають не тільки
музикувати, але і використовувати комп'ютерні програми для створення
музичних творів.
Чому STEM-освіта так актуальна? Стрімка еволюція технологій веде до того,
що незабаром найбільш популярними та перспективними на планеті фахівцями
стануть програмісти, IT-фахівці, інженери, професіонали в галузі високих
технологій і т.д. У віддаленому майбутньому з'являться професії, про які зараз
навіть уявити важко, всі вони будуть пов'язані з технологією і високо
технологічним виробництвом на стику з природничими науками. Особливо
будуть затребувані фахівці біо- та нано-технологій. Постає питання - як
підготувати таких фахівців? Навчання - це не просто передача знань від
учителя до учнів, це спосіб розширення свідомості і зміни реальності. У STEM-
освіті активно розвивається креативний напрямок, що включає творчі та
художні дисципліни (промисловий дизайн, архітектура та індустріальна
естетика і т.д.). Тому що майбутнє, засноване виключно на науці, навряд чи
когось порадує. Але майбутнє, яке втілює синтез науки і мистецтва, хвилює
нас вже зараз. Саме тому сьогодні потрібно думати, як виховати кращих
представників майбутнього.
Впровадження STEM-освіти змінить економіку нашої країни, зробить її більш
інноваційною та конкурентоспроможною. Адже за деякими даними залучення
тільки 1% населення до STEM- професій підвищує ВВП країни на $50 млрд. А
потреби у STEM-фахівцях зростають у 2 рази швидше, ніж в інших професіях,
тому що STEM розвиває здібності до дослідницької, аналітичної роботи,
експериментування та критичного мислення.
Створивши дітям сучасний простір ,який вимагає навчання інтегрованого
синтезу. Ми зможемо забезпечити їх цікавим всесвітом. В якому захочеться
креативно мислити ,а не думати хто б це зробив за мене. Захочеться
розвиватися, а не сидіти і чекати. Світ змінюється так швидко, що створивши
умови робото помічників у всьому ми швидше за все забудемося, як творчо
підходити до життя, до праці, до навчання.

В цьому і полягає потреба людства до критичного, творчого мислення. Адже
роботи і комп`ютерізовані механізми думають нашими мізками, створили їх ми
– люди.
Я вважаю, що підхід до навчання в умовах сьогодення це і є STEM – освіта. Яка
зможе розвити в дитині ту потребу , той запит сучасності ,якого і вимагає
людство!

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Семінар :" Впровадження STEM - освіти на уроках трудового навчання"

План методичного заходу Теоретичний блок. 1. Вступне слово до учасників семінару. Інтерактивна вправа «Давайте познайомимося» 2. Поняття STEM - освіта та її можливості. Значення та актуальність впровадження STEM уроків з трудового навчання. 3. Міжпредметні зв’язки та аспекти виховання. Практичний блок. 1.Розвиток креативності мислення на уроках трудового навчання із застосуванням STEM – освіти. Перегляд STEM -уроку з трудового навчання у 6 класі «Українська народна вишиванка – поєднання та можливості». 2. Обговорення відкритого уроку учасниками методичного заходу. Оцінка складових STEM -уроку ✔️ історичні відомості напрямку (розвиток регіону, пам’ять народу); ✔️культурологічний аспект вишивки ( виховання культури труда та патріотичне виховання); ✔️ образно-художнє оформлення, значення кольорів та символів; ✔️ розвиток мілкої моторики та уважності (наочність матеріалу); ✔️ синтез історичного, класичного та сучасного; ✔️ виховання стилю ( дизайнер, модельєр ).

Емоційний інтелект та його особливості. Опис вебінару.

Презентація вебінару на освітній платформі «Всеосвіта» на тему : « Емоційний інтелект та його особливості», який провела Психолог в галузі розвитку емоційного інтелекту , Член робочої групи при Міністерстві освіти і науки України Черниш Олена Степанівна. Психолог розпочала презентацію вебінару відразу з головного питання емоційного інтелекту про його плюси та мінуси. Головним впливом емоційного інтелекту на : є тіло. У 90% дітей емоційна стресова напруга призводить тіло до м’язового тонусу. Діти постійно стомлюються ,тому щоб зняти тонус в м’язах їм доводиться крутитися,бігати тощо. Далі Олена Степанівна розповіла на що впливають емоції крім тіла. Про те,що не буває емоцій поганих чи хороших,що кожна емоція має бути відверта , адекватна та саме головне ,емоції мають бути їством людини. Їх не потрібно боятися ,але вивчити їх різновиди ,природні механізми впливу вчитель зобов`язан! Завдяки знанням про походження емоцій про їх різновиди вчитель зможе вправно керуватися і вчасно звер

Організація ігор і вправ спрямованих на розвиток навичок спілкування у дітей. Опис вебінару.

23 листопада відбулась прем'єра вебінару на платформі «Всеосвіта» на тему : Організація ігор і вправ спрямованих на розвиток навичок спілкування у дітей. (методика « пластичного дзеркала»), який презентувала та провела кандидат психологічних наук, доцент кафедри методики та психології дошкільної початкової освіти Смольникова Г.В. Спілкування, являється головною життєвою необхідністю людини (дитини) . Спілкуванню можливо навчитись, з ним не народжуються. Запропонована методика наддасть можливість людині (дитині) скинути з себе острах щодо замкнутості та сором’язливості. Вона побудована на невербальному контакті у спілкуванні. Що дозволяє практично за допомогою посмішки ,погляду, жесту або міміки налагодити контакт із співрозмовником. Фахівцем були запропоновані та проведені декілька ігор: « Дзеркало», «Тінь», «Лабіринт», « Проективний малюнок» та інші. Позитивно, що наприкінці гри –тренінгу, дітки та сам фахівець ,які вперше бачили один одного змогли налагодити контак